https://wcqqzjgsdmzvvuaeazdc.supabase.co/storage/v1/object/public/images/posts/carsharing-4382651_1280.jpg

Què necessito per recarregar el meu vehicle elèctric en el pàrquing?

2 de febrer de 2022

El vehicle elèctric ha vingut per a quedar-se. Una societat cada vegada més conscienciada amb la sostenibilitat, la reducció de CO₂ i la necessitat d'un canvi que millori el nostre planeta ha despertat l'interès per la mobilitat elèctrica entre la ciutadania. I això obliga a una reordenació de les estructures existents per a adaptar-les al canvi de model de mobilitat. La recàrrega de vehicles elèctrics en aparcaments és la forma més eficient i econòmica de subministrament tant per als usuaris com per a la societat. Qualsevol propietari o arrendatari d'una plaça de pàrquing té dret a poder recarregar un vehicle elèctric. T'expliquem les quatre opcions, depenent de diferents factors, que la llei posa a la teva disposició.


Què faig si necessito una instal·lació de subministrament elèctric en l'aparcament?


Instal·lació d'un nou subministrament elèctric COL·LECTIU

Es realitza la instal·lació d'un nou subministrament col·lectiu amb un comptador principal comú per a les diferents estacions de recàrrega a l'interior del pàrquing. A més, és possible instal·lar un segon comptador en cada estació de recàrrega que et permetrà la facturació individualitzada per a controlar les despeses de forma personalitzada i evitar compartir-los col·lectivament.


Avantatges

El model ofereix dos grans avantatges: únicament necessites un espai per a instal·lar el nou comptador en el lloc on està situada la central de comptadors. I, a més permet la implantació de tarifes específiques adequades al teu vehicle elèctric.


Inconvenients

El principal inconvenient d'aquest sistema individual és el sobrecost de la instal·lació inicial, que ha de preveure futurs punts de recàrrega. A més, en el cas que no fos possible instal·lar el nou comptador per falta d'espai, seria necessari crear una nova central de comptadors, amb el cost que això implica. D'altra banda, en tractar-se d'un subministrament individualitzat és necessari gestionar els consums i repercutir les despeses per a cada usuari d'un. Vehicle elèctric.

Ideal per a aparcaments mixtos: usuaris que disposen d'un comptador d'habitatge en el mateix edifici on pot connectar el seu vehicle, usuaris amb plaça fixa i externs que vulguin compartir subministrament.


Instal·lació d'un nou subministrament elèctric INDIVIDUAL

Es duu a terme la instal·lació d'un nou subministrament individual amb un comptador principal des de la central de comptadors per a cada estació de recàrrega. Existeix també la possibilitat de col·locar un segon comptador de manera opcional per a la gestió i seguiment dels consums de manera individualitzada.


Avantatges

El principal avantatge és, sens dubte, que la instal·lació no comporta el subministrament d'electricitat compartit amb la comunitat, la qual cosa permet la llibertat d'elecció de l'oferta elèctrica i de la companyia comercialitzadora. A més, aquesta opció resulta interessant en el cas de no viure en el mateix lloc on es troba la plaça d'aparcament del vehicle elèctric.


Inconvenients

El principal inconvenient d'aquest model és el cost d'instal·lació, superior a altres sistemes de recàrrega. A més, en emetre's dues factures diferents (una per a l'habitatge i una altra per al vehicle elèctric), es produeix un increment dels costos fixos per doble facturació.

Ideal per a aparcaments mixtos: usuaris que disposen d'un comptador d'habitatge en el mateix edifici on pot connectar el seu vehicle, usuaris amb plaça fixa i externs que vulguin compartir subministrament.


Què faig si ja existeix una instal·lació de subministrament elèctric en l'aparcament?


Instal·lació d'un subministrament INDIVIDUAL existent

En aquest cas, es realitza la instal·lació aprofitant l'existència d'un subministrament existent en l'habitatge o en el local del mateix edifici que es derivarà fins al pàrquing. Aquesta instal·lació pot partir des de l'habitatge o des del local com un circuit addicional.


Avantatges

Són moltes els avantatges d'aquest model. D'entrada, no és necessària l'alta d'un nou subministrament ni habilitar un espai per a un nou comptador. A més, s'emet una única factura tant per al consum de l'habitatge com el consum del vehicle elèctric. I a més, s'aprofita la potència contractada prèviament en l'habitatge o el local de negoci per a la gestió interna de la demanda.


Inconvenients

El major inconvenient té a veure amb els costos derivats de la instal·lació, que poden incrementar-se en el cas que la distància entre el comptador i el punt de recàrrega sigui gran. A més, cal vigilar si la potència contracta és suficient. I és important tenir en compte que aquest sistema no contempla la possibilitat el supòsit que l'aparcament estigui situat en un edifici diferent del de la residència habitual.


Ideal per a aparcaments amb usuaris que disposen d'un comptador d'habitatge en el mateix edifici on poden connectar el seu vehicle.


Instal·lació d'un subministrament COL·LECTIU existent

La instal·lació aprofita l'existència d'un subministrament existent en pàrquing i se li afegeix un circuit addicional. Existeixen dues opcions: una instal·lació del punt de recàrrega en un habitatge unifamiliar amb un aparcament propi o una instal·lació en habitatges unifamiliars amb aparcaments comunitaris. En aquest segon cas, existeix l'opció d'instal·lar un comptador addicional per a un control individualitzat dels consums.


Avantatges

Aquest model té dos grans avantatges: d'una banda, els seus costos d'instal·lació són reduïts. I per un altre, no és necessària l'alta de cap comptador nou.


Inconvenients

El sistema, no obstant això, planteja alguns inconvenients. En el cas d'habitatges unifamiliars amb aparcaments comunitaris, la comunitat de propietaris pot denegar la instal·lació ja que cal usar un subministrament existent en el pàrquing. A més, és necessari revisar prèviament la instal·lació elèctrica existent i la potència disponible en l'aparcament per a assegurar-se que aquesta alternativa és viable. D'altra banda, aquest model no permet la implantació de tarifes específiques concretes per als vehicles elèctrics.


Si tens dubtes, contacta amb nosaltres. Adymus analitzarà el teu cas concret i et proposarà la millor solució.

Aquesta pàgina utilitza cookies